fbpx

Omilia Samtals köpevillkor

Genom att nyttja denna tjänsten godkänner Du allmänna villkor om GDPR, dvs lagring av personliga uppgifter.

Du kan när som helst vända Dig till oss för att få veta innehållet.

Det kommer under inga omständigheter att lämnas ut någon uppgift om Dig till tredje-part, i syfte av marknadsföring, annonsering eller annan typ av reklam eller syfte för personlig försäljning.

Köpvillkor

1. Om Omilia Samtal Sweden AB, Org nr 559200-3866
• Företaget har sitt säte i Ödeshög. Företagets postadress är Heda Parkvillan 1, 59994

Ödeshög

• Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@omilia.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Beställning

• När du slutfört ditt köp i appen Omilia Samtal via BankID och den valda betallösningen, läggs din bokade videosamtal-tid in under fliken ” “Kommande samtal” i appen.

• Är något fel i samband med köpet, ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@omilia.se, beskriv då problemet och lämna kontaktuppgifter till dig.

3. Leverans

• Våra normala digitala (i appen Omilia Samtals) öppettider med coachande personliga videosamtal, är f n Helgfria Vardagar kl 14-23 och planeras att utökas. Du kan boka tiderna dygnet runt, i vår digitala kalender, och genom val av den Lyssnaragent du bestämt att ha videosamtal med. Du kan även ha

samtal med olika Lyssnaragenter, det bestämmer du helt själv.

• Om avbrott eller tekniska problem uppstår med uppkopplingen av videosamtalet av någon orsak skulle
uppstå, blir du som Klient uppringd med tre (3) nya försök. Har du som Kund inte svarat inom den bestämda samtalstiden efter dessa tre (3) återuppringningsförsök, anses samtalet avslutat.

4. Priser
• Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

• Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i angivet pris samt
felaktigheter i priser beroende på felaktig information, och förbehåller oss även rätten att själva justera priset.

5. Ångerrätt

• Vid ev köp av tjänst eller produkt på webbplatsen www.omilia.se har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du köpt varan och i 14 dagar.

Du har även rätt att ångra, byta tid och Lyssnaragent om detta sker minst 24 timmar innan videosamtalets start, i
appen Omilia Samtal . Efter denna tid kan du inte ångra ditt köp.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

• Du måste meddela att du ångrar dig. Detta gör du i appen efter att du loggat in via BankID, letar upp det
samtal du önskar ångra, ändrar tid eller Lyssnaragent.

• Du får, inom 5-7 arbetsdagar utbetalt det belopp du ångrat, och ett sms som bekräftelse, till det mobilnummer du uppgett i appen
Omilia Samtal. Övriga ändringar ser du bekräftat direkt online i appen.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

• Tjänster som har fullgjorts oavsett begärd avslutad tid och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten även påbörjats, utan ångerrätt.

För mer info om den lagstiftade ångerrätten, se här. 6. Ansvarsbegränsning

• Vi tar inget ansvar för ev indirekta skador eller andra situationer som kan uppstå på grund av tjänsten.

• Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

• Vidare tas inget ansvar för andra faktorer utanför vår kontroll. 8. Tjänst-information

• Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats/applikation, samt vid försäljning av tjänster.

Vi försöker alltid på bästa sätt att beskriva tjänsten/produkten så korrekt som möjligt.

Individens upplevelse/uppfattning
av videosamtalets innehåll kan dock variera, som en naturlig del av den bakgrund, dagsform, erfarenheter

mm som man bär med sig, tidigare i livet, som Kund/Klient. Lyssnaragenterna är utbildade i Motiverande Samtal (MI), och brukar MI som ett förhållningssätt med en grundstruktur i videosamtalet.

9. Information om Cookies

• Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om
att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.

Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till
olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

10. Personuppgifter

• Genom att handla tjänster eller ev produkter hos Omilia Samtal Sweden AB accepterar du vår dataskyddspolicy (GDPR) och vår behandling av dina personuppgifter.

Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

• Omilia Samtal Sweden AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som Kund/Klient.

Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då
du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden
för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina

individuella behov.

• Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR)
lagrar och behandlar dina uppgifter.

• 10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt
förnamn- och efternamn, telefonnummer, ev angiven e-postadress, IP-ADRESS. Stripe och Swedbank för Swish som hanterar betalningslösningen, hanterar själva de nödvändiga

uppgifter som enl lag behövs i förbindelse med en transaktion, likaså BankID. Se Stripe- och BankID – villkor.

• Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att
fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

• 10.3 Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

• 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte? 10.4.1 Betalleverantör

• Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn,
efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även

personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att
skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är:

Kortbetalning och Swish via Payex.

• Senare planeras även delbetalningslösningar via faktura. Detta kommer vi då att informera grundligt om.

• 10.4.2 Nyhetsbrev

Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår
nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

° 10.4.3 Rätten att anmäla “trängande fall”

Om uppgifter kommer till Omilias och/eller lyssnaragenternas kännedom under ditt samtal som medför konkreta misstankar om ett allvarligare brott eller att det föreligger fara för någons liv eller hälsa, förbehåller sig Omilia rätten att vidta de åtgärder som Omilia och/eller lyssnaragenten bedömer lämpliga och rimliga för att kunna avvärja eller medverka till att faran avvärjs. Om Omilia och/eller lyssnaragenten bedömer det möjligt, kommer detta i största möjliga utsträckning att ske i samråd med dig. Vidare förbehåller sig Omilia rätten att vidta rättsliga åtgärder ifall hot, trakasserier eller liknande riktas mot Lyssnaragenterna.

• 10.5 Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett
läsbart format.

• 10.6 Rätt till rättelse

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

• 10.7 Rätten att bli glömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till
radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse

(exempelvis enligt bokföringslagen). • 10.8 Ansvarig för dataskydd

Omilia Samtal Sweden AB är ansvarig för lagring och behandling av ev personuppgifter i webbsidan och
ser till att reglerna efterföljs.

• 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla
och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

Vi använder en svensk plattform, Aquro, som drivs av Aquro AB med säte i Stockholm. 11. Ändringar till de Allmänna Villkoren

• Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att
publiceras online i appen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med beställningar eller besök i appen Omilia Samtal, där dessa köpvillkor presenteras, online.

12. Tvist och lagval

• I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som
kund/klient vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se
arn.se. För boende i ett annat EU-land än

Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se

http://ec.europa.eu/consumers/odr

• Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

• Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk
rätt och lag.

Ödeshög, januari 2020. Ver 2. 

Stäng meny